Jučer je u Glini započela Međunarodna konferencija pod nazivom “Healthy mind, body and enviroment” u organizaciji Osnovne škole Glina, uz podršku Grada Gline i Sisačko moslavačke županije, u sklopu Erasmus + projekta u suradnji s partnerskim školama iz Francuske, Grčke i Latvije-
Nakon prezentacije samog projekta, predavanje je prvog dana konferencije održala izv. profesorica dr.sc. Sanja Kalambura.
Osnovna škola Glina od rujna 2020. godine do kolovoza 2022. godine sudjelovat će u Erasmus+ projektu “Healthy mind, body and environment”. U ovom projektu škola će surađivati s još četiri europske škole iz Francuske, Grčke, Latvije i Španjolske.
Razvoj europskog građanina jedan je od glavnih izazova obrazovanja današnjice. Ovo učenje može imati različite aspekte, poput brige o svom tijelu, svom umu, ali također i okolini koja nas okružuje. Kako pomoći učenicima koji postaju sve više neaktivni prekomjernom uporabom videoigara, ali i društvenim podjelama koje ne daju svima iste mogućnosti jedno je od značajnijih pitanja na koje treba odgovoriti.
Ravnateljica OŠ Glina Robertina Štajduhar pojasnila je što je do sada u sklopu projekta učinjeno, te koji su daljnji planovi.
Cilj ovog projekta bit će zajednička suradnja svih partnerskih škola kako bi poboljšali svakodnevni život naših učenika, ali i živote drugih, obogaćujući se umno, tjelesno i kulturno učeći o svima nama u europskom kontekstu. Ovim školskim partnerstvom želimo postići da učenici i učitelji obogate svoj um i počnu više brinuti o svom tijelu kroz razvijanje novih vještina, samopoštovanja, te izgradnju vlastite osobnosti, da steknu znanja o zemljama koje nas okružuju, ali i o svim temama kojima se projekt bavi, da osvijeste učenje kroz proces komunikacije i razmjene vještine i znanja s vršnjacima.
Tijekom provođenja ovih aktivnosti učenici će samostalno realiziraju neke od projektnih aktivnosti, a zatim prezentirati rezultate, napredak projekta i sve ono što su naučili ostalim učenicima škole, učiteljima, roditeljima i lokalnoj zajednici. Tijekom mobilnosti planirat će se posjet nastavi, upoznavanje sa školskim sustavima zemalja partnera, kao i otkrivanje kulturnih i prirodnih ljepota gradova i država koje ćemo posjetiti. Planirani smještaj učenika tijekom mobilnosti bit će u obiteljima učenika škole domaćina, a tijekom boravka učenika u zemlji partneru održat će se sati učenja jezika zemlje domaćina što će omogućiti stjecanje novih jezičnih vještina važnih za lakšu komunikaciju i boravak.
Većina projektnih aktivnosti bit će odrađena putem internet stranice, bloga projekta, kao i putem europske platforme Etwinning. Ovim školskim partnerstvom želimo se maknuti od tradicionalne učionice i načina poučavanja kako bismo učili bolje i na drugačiji način, posebno korištenjem novih tehnologija. Provođenje projektnih aktivnosti u većem broju razreda u školi povećat će želju i interes učenika i učitelja za sudjelovanjem u ovakvim projektima te se nadamo se da će provođenje ovog projekta također biti simbol snažnih i trajnih prijateljstava za sve njegove sudionike.
Sve je popratio i gradonačelnik Gline Ivan Janković koji je poručio kako je ovakav projekt odličan, kako za Grad Glinu, tako i za školu i školarce.
Zamjenik župana Sisačko-moslavačke županije Mihael Jurić ukazao je na zadovoljstvo što se ovakav tip projekta počeo provoditi i u Sisačko-mosalvačkoj županiji i u Gradu Glini, a pohvalio je i zahvalio na suradnji prijateljskim gradovima koji sudjeluju u Erasmusu.
Tjelesni izazov – trčanje
U sklopu projekta učenici iz svih partnerskih zemalja će imat razne izazove. Kroz izazove poticat će se i borbeni duh te da ostvare što bolje rezultate.
Prvi takav izazov je sportski izazov – trčanje u kojem će se mjeriti tko će više pretrčati na zadanom poligonu. Poligon je dužine 25 metara, a učenici trče ukupno 5 minute te im se mjeri pretrčana udaljenost.
U ovom izazovu su sudjelovali svi učenici 4.c razreda, a nakon odrađenog izazova utvrđeno je da je u prosjeku svaki učenik pretrčao 7,7 krugova u 5 minuta.
Eko zadatak – kućice za ptice
Učenici naše škole izradili su drvene kučiće za ptice koje su postavljene na drvo ispred ulaza u školu. Ove kućice poslužit će nam za projektnu aktivnost tijekom koje će se pratiti broj ptica koje borave u krugu naše škole.
Tijekom godine pratit će se broj i vrste ptica koje posjećuju naše školsko dvorište te će se podatci razmjeniti s partnerskim školama.
Fitness izazov
Novi izazov vezan uz tjelesnu aktivnost za učenike bio je snimiti fitness video. Iu pomoć učiteljice TZK-a učenici su osmislili uvodni dio za zagrijavanje, središnji dio koreografije i završni dio istezanja za kraj. Video su snimili u školskoj sportskoj dvorani i podijelili ga s učenicima iz drugih partnerskih škola na Twinspace stranici projekta.
Nacionalno/Radio Banovina