Hrvatska turistička zajednica i ove je godine organizirala predstavljanje hrvatske turističke ponude na sajmu World Travel Market (WTM), jednom od najvećih svjetskih turističkih sajmova koji se ove godine održava od 4. do 6. studenog u Londonu.
Na sajmu je prisutna i hrvatska turistička delegacija predvođena ministrom turizma Garijem Cappellijem i direktorom HTZ-a Kristjanom Staničićem, a koja se već tijekom prvog dana sajma susrela s predstavnicima važnih partnera kao što su Jet2.com & Jet2Holiday, EasyJet, History Channel, SAGA i InkMedia. Hrvatski štand je posjetila i britanska državna ministrica za umjetnost, baštinu i turizam Helen Whately.
„Nastup na sajmu u Londonu možemo gledati kao početak promotivnih aktivnosti i priprema za 2020. turističku godinu. Iznimno dobre najave primili smo od predstavnika Jet2.com-a, naših najvažnijih partnera na britanskom tržištu, koji nam uz TUI, dovodi najveći broj britanskih turista. Za iduću godinu najavljuju rast potražnje za Hrvatskom od 11 posto, četiri nove aviolinije i dužu sezonu letenja prema hrvatskim destinacijama“, izjavio je direktor Staničić, dodavši kako će pozitivnim trendovima s britanskog tržišta doprinijeti i danas potpisan petogodišnji ugovor između Zračne luke Pula i aviokompanije EasyJet.
Ministar turizma Gari Cappelli sastao se s kolegama ministrima Cipra, Albanije, Španjolske, Grčke i Velike Britanije. „Državna ministrica turizma Velike Britanije iskazala je pozitivan stav između dviju zemalja te je istaknula da unatoč Brexitu neće biti većih neizvjesnosti u turističkim kretanjima. Cilj nam je u ovom trenutku imati 900 tisuća britanskih turista i vjerujem kako ćemo već u mandatu ove Vlade dosegnuti rekordnih milijun dolazaka s britanskog tržišta. Također, vesele nas i pozitivni efekti provedenih aktivnosti koje su za cilj imale pozicioniranje Hrvatske kao aviodestinacije što potvrđuje i 80 posto Britanaca koji u našu zemlju dolaze avioprijevozom“, poručio je ministar Cappelli.
Na sajmu WTM prisutna je i Turistička zajednica Kvarnera koja se ovom prilikom zajedno s Lonely Planetom predstavlja britanskim medijima kroz prestižnu nagradu „Best in Travel Award“ za 2020. godinu. Nastup na sajmu u Londonu za dodatnu promociju koriste i predstavnici Splitsko-dalmatinske županije koji su u sklopu svog štanda organizirali veliku eno-gastronomsku degustaciju poznatih dalmatinskih proizvoda.
Dodajmo kako će se hrvatska delegacija tijekom drugog dana sajma susresti s predstavnicima Ryanaira, Eurowingsa, TUI-a, TTG-a, a riječ je o jednim od najvažnijih partnera, kako na britanskom tržištu, tako i na drugim europskim tržištima.
Da bi maksimalno došli do izražaja i odradili kvalitetan nastup, hrvatska turistička ponuda predstavlja se na štandu veličine čak 330 kvadrata koji je smješten na vrlo atraktivnoj i vidljivoj poziciji za koju je Hrvatska turistička zajednica s organizatorima sajma već i potpisala ugovor za sljedeću godinu. Da je riječ o vrlo kvalitetnoj poziciji potvrđuje i čak 23 suizlagača koji se predstavljaju u sklopu štanda HTZ-a koji je posebnu pažnju posjetitelja privlačio i instalacijom naočala za virtualnu stvarnost pa su tako brojni partneri uživali u virtualnoj šetnji Dubrovnikom, raftingu na Zrmanji te krstarenju na Kornatima.
Svjetska turistička burza WTM u Londonu je vodeće trodnevno događanje koje okuplja ključne dionike svjetske turističke industrije i sektora putovanja na temu trendova, izazova i inovacija u turizmu. Procjenjuje se da će ovogodišnji sajam obići više od 50.000 predstavnika turističke i poslovne javnosti, od agenata, ulagača, predstavnika medija, digitalnih influencera pa sve do ministara i ostalih visokih dužnosnika turističke industrije iz cijelog svijeta. WTM je platforma za stvaranje poslovnih prilika i sklapanje poslovnih ugovora u vrijednosti od sveukupno 2,8 milijardi funti.
Dodajmo kako je u Hrvatskoj u dosadašnjem dijelu 2019. godine s britanskog tržišta ostvareno gotovo 900 tisuća dolazaka i oko 4,6 milijuna noćenja što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast 5 posto u dolascima i 4 posto u noćenjima. Odlični rezultati ostvareni su i u listopadu tijekom kojeg je s britanskog tržišta ostvareno oko 62 tisuće dolazaka i više od 325 tisuća noćenja što u odnosu na listopad prošle godine predstavlja rast od 14 posto u dolascima i 10 posto u noćenjima.