Dubrovnik je 2019. godine imao 1,4 milijuna dolazaka no ove subote bio je na 10 posto prošlogodišnjeg prometa, dok s druge strane u Rovinju je posve drugačija turistička slika.
Tako je centar Rovinja ili ispred svete Eufemije u starom gradu u subotu Rovinj bio grad s najviše turista. Odmor je nešto više od 13.000 gostiju odlučilo provesti u Istri, u gradu Svete Eufemije. Tik uz more, u starom gradu, u Rovinju se kava, i to dobra, pije za petnaestak kuna, ili za nešto više od dva eura.
Uglavnom svi restorani u jednom od najfotografiranijih gradova na Mediteranu su otvoreni. Na meniju su, standardno, istarski i morski specijaliteti, a za večeru pod vedrim nebom u prvom redu do mora, u restoranima se traži i mjesto više.
“Vikendom bude jako puno ljudi, većinom su Austrijanci i Nijemci. Bude i Talijana. Očekujemo da u srpnju i kolovozu bude i više gostiju”, kazao je ugostitelj Sebastijan Ilić za DNEVNIK.hr.
Iako nekoliko mjeseci kasnije, Rovinj je ipak uspio otvoriti gotovo sve hotele. Popunjenost s porastom stupnjeva u termometru raste, a pogled na stari grad iz hotela s pet zvjezdica stajat će vas oko 4000 kuna na noć. S uključenim doručkom.
Plaže su ove godine posebna priča. U subotu u Rovinju nije bilo gužve, ali samo zato što puše bura. No, i da je bonaca, mjesta ima za sve pa i za postavljanje ručnika ka po epidemiološkim pravilima.
Dubrovnik s 10 posto prometa za raziku od 2019
No, u Dubrovniku slika je potpuno drugačija. Lanjske brojke od 1,4 milijuna dolazaka turista zvuče nestvarno. U subotu se u gradu odmara tek 2500 gostiju, što je 10 posto prošlogodišnjeg prometa. Dubrovačka kava – vječna je inspiracija analitičarima cijena. Na Stradunu platit ćete je 24 kune, a u nekoj od ulica do 12 ili 10 kuna.
U Dubrovniku je, nažalost, većina terasa prazna. Neki ugostitelji još nisu otvorili svoja vrata. Jednostavno je – gostiju nema pa je isplativije držati ključ u bravi nego lonac na štednjaku.
Najatraktivniji pogled na dubrovačke zidine u hotelu s pet zvjezdica ćete platiti 5300 kuna. No polovina hotela još nije otvorila svoja vrata, a neki su i korigirali svoje cijene.
“Nismo otvorili hotele isključivo vođeni brojkama i popunjenošću, već i zbog psihološkog efekta, to se pokazalo ispravnom odlukom i od otvaranja bilježimo sve veći i veći interes, a veseli nas i najava s britanskog tržišta koje je za Dubrovnik najvažnije”, kazala je glasnogovornica hotela Zrinka Martinović.
A na najpoznatijoj dubrovačkoj plaži ove godine nećete imati problem s pronalaskom mjesta za ručnik. Jedno je sigurno – ovo ljeto brojni će dubrovačni uživati na vlastitim plažama obzirom da ih ne očekuje puno posla kao u prethodnim godinama.
Nacionalno/N1.