Novi Strateški marketinški i operativni plan hrvatskog turizma (SMOPHT) bit će okvir za provođenje aktivnosti u iduće četiri godine i iskorak u brendiranju Hrvatske kao održive turističke destinacije visoke vrijednosti te podloga za novi komunikacijski koncept, ističe direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Taj će plan HTZ (Hrvatska turistička zajednica) predstaviti na Danima hrvatskog turizma-DHT u Šibeniku od 6. do 8. listopada, na kojima će Ministarstvo turizma i sporta (MINTS) predstaviti novu Strategiju razvoja održivog turizma RH do 2030., s kojom će biti usklađen i plan SMOPHT, čija se primjena, kao i strategije, očekuje u 2023. godini.
Iskorak u brendiranju i podloga za novi komunikacijski koncept/slogan
Neki će ciljevi u novom planu SMOPHT poput razvoja i promocije turizma na području cijele Hrvatske, smanjenje sezonalnosti i povećanje prihoda od turizma ostati i dalje aktualni, ali bit će i promjena, najviše u načinu i pristupu planiranju te provođenju aktivnosti, kaže Staničić u razgovoru za Hinu.
“Značajna promjena bit će iskorak u brendiranju Hrvatske kao održive turističke destinacije s visokovrijednom, vrlo atraktivnom i konkurentnom turističkom ponudom te širokim spektrom kvalitetnih autentičnih turističkih doživljaja za različite segmente turističke potražnje, koja će u znatno većoj mjeri privlačiti i potrošače veće platežne moći”, naglašava direktor HTZ-a.
Dodaje da će novi plan biti i izvrsna podloga za definiranje novog krovnog komunikacijskog koncepta, trenutno je još aktualan “full of life”, a time bi se uspostavio i novi okvir nacionalnog sustava turističkih brendova.
U 2023. pojačavanje digitalne i promocije na nekoliko tržišta
Staničić kaže i da je u tijeku izrada Godišnjeg programa rada HTZ-a za iduću godinu, koju će otvoriti kao zemlja-partner najvažnijih turističkih sajmova u Münchenu i Beču.
Uz to će i raznim popratnim događanjima po tim gradovima, nastojati već početkom godine na tim važnim tržištima privući dodatnu pažnju na Hrvatsku.
“Iduće godine planiramo i veću promociju na tržištima Švicarske i Nizozemske, koja su ove godine premašili rezultate iz rekordne 2019. Želimo taj pozitivni trend nastaviti i u 2023.”, najavljuje Staničić, dodajući da će veliku pažnju usmjeriti i na digitalnu komunikaciju, putem svih važnijih globalnih društvenih mreža, posebice onih “koje vole mladi”.
U marketinškim aktivnostima će također biti zaokreta ka tome da sve kampanje budu prilagođene tržištu na kojemu se provode, od personaliziranih poruka do naglaska na birane turističke proizvode koje svako tržište voli i slično.
Pojačan rad predstavništva
To sve znači i pojačan rad predstavništava HTZ-a u svijetu, u kojima se ne planiraju promjene niti zatvaranja, nego nove aktivnosti i razgovori oko suradnji, posebice s avio kompanijama uslijed oporavka zračnog prometa nakon smanjenja i ukidanja protupandemijskih ograničenja.
Ne planira se ni zatvaranje predstavništva u Rusiji, koje inače pokriva i Ukrajinu, a tim iz Moskve radi i na aktivnostima na tržištima Kazahstana, Uzbekistana i Azerbajdžana, državama koje broje više od 65 milijuna stanovnika, kaže Staničić.
S te strane, HTZ planira iduće godine i nastupiti na turističkim sajmovima u Bakuu i Almatyu, a kako se radi o avio destinacijama, vodit će i pregovore s azerbejdžanskim i kazahstanskim aviokompanijama i velikim touroperatorima.
“Još veću pažnju u idućoj godini posvetit ćemo SAD-u s obzirom na odlične rezultate u ovoj godini, ali i na jenjavanje pandemije te oporavak zračnog prometa, posebice prekooceanskih letova”, najavljuje Staničić.
Rast srednjoročno 5 posto godišnje
Vjeruje da će se u 2023. unatoč trenutnoj geopolitičkoj situaciji te okolnostima s porastima cijena i dugima, zbog kojih je, kako kaže, vrlo nezahvalno planirati, ipak ostvariti projekcije kretanja turističkog prometa.
“Očekujemo, prema dostupnim podacima, da će u narednom srednjoročnom razdoblju Hrvatska i dalje bilježiti rast turističkog prometa od oko 5 posto godišnje”, iznosi Staničić.
Smatra da je globalna turistička potražnja pokazala vrlo dobru otpornost na krize, te da u prilog Hrvatskoj, ali i ukupno turizmu, ide i istraživanje ETC-a (Europske turističke komisije) o namjerama putovanja europskih turista, u kojemu je čak 77 posto ispitanika navelo snažnu želju i plan za putovanjima u idućih šest mjeseci.
Povezane vijesti