Promotivne kampanje Hrvatske turističke zajednice na stranim su tržištima bile učinkovite i zapaženije nego lani, što potvrđuju turistički porasti, no kako bi Hrvatska zadržala konkurentsku poziciju u 2019., i dalje će trebati više ulagati u promociju, ocjena je direktora Glavnog ureda HTZ-a Kristjana Staničića.
Iako se iznosi za promociju iduće godine još ne znaju i bit će, kao i uvijek, definirani u sklopu programa rada HTZ-a, čija je izrada u tijeku, Staničić kaže da za iduću godinu HTZ, osim za strana tržišta, planira i pojačanu turističku promociju za domaće tržište s posebnom kampanjom. Time se, kaže, želi dodatno skrenuti pažnju i na domaće turiste, koji su i ove godine dali snažan doprinos turističkim rezultatima.
Trenutno je u tijeku nova HTZ kampanja za promociju nautike u pred i posezoni, u sklopu koje hrvatske otoke obilazi 18 poznatih influensera i blogera iz svijeta, a od onoga što je još ostalo do kraja ove godine je jesenska kampanja za promociju posezone na 11 ključnih tržišta, koja se provodi do kraja rujna, te tematske kampanje za zadnji kvartal godine, kojima će oglašavati određene turističke proizvode, poput zdravstvenog i poslovnog turizma, te adventska događanja u Hrvatskoj.
Tržišta opravdala očekivanja i ulaganja
“Promocija hrvatskog turizma na stranim tržištima jedna je od ključnih aktivnosti u postizanju turističkih rezultata, pogotovo što se od ukupnog turističkog prometa oko 90 posto odnosi na strana tržišta. Tako je i u dosadašnjem dijelu ove godine, odnosno od ukupnih više od 95 milijuna noćenja strani su turisti realizirali oko 84 milijuna, te time i pridonijeli ukupnim porastima noćenja do sredine rujna ove godine od oko 5 posto”, ističe Staničić.
Ocjenjuje i da su sva ključna tržišta ove godine opravdala očekivanja i ulaganja HTZ-a, s time da su na nekim tržištima napravljeni i veliki iskoraci, pa su tako natprosječan dvoznamenkasti rast ostvarili turisti iz Velike Britanije, Francuske, Nizozemske, Danske i Mađarske, ali i s dalekih tržišta SAD-a, Kanade, Kine i Australije. Uz to, zadržana je konkurentna pozicija na glavnim europskim tržištima, poput Njemačke, iz koje je ove godine, kao i iz Slovenije te Austrije i Italije, ostvaren porast.
Napominjući kako je i ove godine u provedbu marketinških i PR kampanja, nastupe na sajmovima, organizacije radionica i edukacije te programe potpora, tiskanja i kreiranja brošura i promo materijala, uloženo 80 posto ukupnog proračuna Glavnog ureda HTZ-a, Staničić smatra da rade jako dobar posao unutar raspoloživih mogućnosti, i to na više od 20 zemalja svijeta, pogotovo što druge konkurentske zemlje raspolažu sa znatno većim budžetima.
Porast zapaženosti informacija i kampanja HTZ-a za oko 5 posto
“Današnja pozicija Hrvatske kao jedne od top turističkih destinacija u budućnosti će tražiti više ulaganja u promociju ako želimo zadržati konkurentnost i dalje jačati nacionalni turistički brend, čija prepoznatljivost u svijetu raste”, poručuje Stanićić. Ističe da su dosadašnje analize i najave za iduća razdoblja pokazali da su komunikacijski kanali i alati koje koriste bili uspješni i učinkoviti. Pritom otkriva da su ove godine uspjeli povećati zapaženost informacija o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji na osam ključnih emitivnih tržišta, i to za 5 posto više ispitanika nego lani koji su te informacije zamijetili ili njih 53 posto, a povećana je i zapaženost kampanja HTZ-a, koje je ove godine primijetilo 41 posto ispitanika u odnosu na njih 37 posto u 2017.
Prema tržištima, kampanje HTZ-a ove su godine ukupno bile znatno zapaženije na tržištima Njemačke, Poljske, Ujedinjene Kraljevine i Švedske, a glavne poruke bile su prirodna raznolikost, bogata kultura, gostoljubivost i aktivni odmor. Kampanje za pred i posezonu izdvaja, pak, posebno uspješnim, jer su u tim razdobljima zabilježeni veći porasti prometa, a i Hrvatska se sve više prepoznaje kao atraktivna cjelogodišnja turistička destinacija.
Ništa bez društvenih mreža
“Pratimo moderne trendove i koristimo sve naprednije tehnike targetiranja ciljne skupine na svakom od emitivnih tržišta, što uvelike omogućuje i korištenje online kanala oglašavanja. Ove godine omjer ulaganja u online i offline oglašavanje je 65 naspram 35 posto, pri čemu dosta koristimo društvene mreže bez kojih je današnja promocija, i ne samo turizma, potpuno nezamisliva”, naglašava Staničić. Dodaje da za kampanje i projekte dobivaju dosta službenih pohvala od tih mreža za učinkovito korištenje promotivnih mogućnosti te za kvalitetnu komunikaciju s fanovima.
U tom smislu HTZ ima profile/stranice na nekoliko svjetski poznatih društvenih mreža, poput Facebooka, gdje se HTZ profil sastoji od ukupno 15 podprofila, od kojih je jedan globalni na šest jezika, dok su 14 segmentirana po tržištima i jezicima. “Na Facebooku ukupno imamo više od 1,7 milijuna fanova, čime zauzimamo odlično četvrto mjesto u svjetskom poretku, a vrlo smo aktivni i na sve popularnijem lnstagramu, gdje HTZ broji gotovo 270 tisuća pratitelja, s time da smo nedavno na toj mreži zabilježili i više od milijun oznaka slogana #CroatiaFullOfLife. To potvrđuje dobru prihvaćenost slogana na raznim tržištima i među fanovima svih dobnih skupina. Na Twitteru nas prati više od 100 tisuća fanova, a na toj mreži često provodimo i vrlo uspješne ‘real time’ kampanje”, kaže Staničić.
HTZ je još prisutna i na mreži Pinterest, i to većinom za tzv. inspirativne kampanje, odnosno promociju mjesta i doživljaja, dok je na tržištu Rusije aktivna na društvenoj mreži VK, koja je među Rusima najpopularnija.