Mala pivovara iz Novog Mesta dobila je ovih dana besplatnu reklamu kad je na Facebooku objavljena fotografija iz trgovine Lidla u Ljubljani gdje se na polici nalazi njihovo svijetlo pivo ‘Tito’, a uz njega gorko, pšenično naziva ‘Jovanka’. Oko toga se odmah razvila javna rasprava je li u Sloveniji dozvoljeno na taj način komercijalizirati, odnosno “slaviti” vodeće osobe prošlog totalitaristčkog sustava.
Osobito je osjetljivo ime bivšeg jugoslavenskog predsjednika Josipa Broza Tita koji je za desne političare komunistički diktator, a za lijeve čovjek zaslužan za samostalnu Sloveniji u današnjm granicama s Prekmurjem, Piranom, Koprom i morskom obalom. Na kritike da su svojim potezom razveselili jugonostalgičare, iz trgovačkog lanca Lidl odgovorili su da nikako nisu željeli podizati političke emocije među svojim potrošačima, odnosno da ne žele ‘politiku u svoju butigu’ u kojoj kupuju i lijevi i desni, piše tjednik “Demokracija”.
Sporne vrste piva bile su izložene u sklopu prezentacije tzv. “craft” piva 50-ak slovenskh prozvođača, kažu u Lidlu. Radi se o pivskim brendovima malih serija koje nude obiteljske “mikropivovare”.
Sve se odvijalo početkom kolovoza, kad se slavi dan piva, pa su tako jedno vrijeme imali i Tita i Jovanku. Prozvođaču koji je piva stavio na tržište ne može se negirati smisao za humor i političku provokaciju. Radi se o tvrtki “Komunajzer”.
Dobili smo sliko iz Lidla, da se kupujeta zadnja 2 KOMUNAJZERJA in potem ga ni vec…Res smo veseli za tako dober odziv…2 dni in ga zmanka🍺👍
Posted by Komunajzer on 24. srpnja 2017