Sutra, 1. srpnja počinju ljetna sezonska sniženja. Prilika je to potrošačima iscrpljenima inflacijom i naraslim životnim troškovima da povoljnije kupe odjeću i obuću, neki kućanski uređaj ili koji drugi proizvod koji izvan sezone popusta možda samo gledaju u izlogu.
Sezona sniženja često je i vrijeme kada se kupci žale na razne nepravilnosti i nedosljednosti u prodaji robe pa i razne trgovačke smicalice, piše N1.
Mnogi možda ne znaju da u svrhu sprečavanja takvih propusta ili zavaravajućih praksi postoji Pravilnik o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja usklađen s europskim direktivama o boljoj zaštiti potrošača. Onaj na snazi donijelo je tadašnje Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u ljeto 2022. godine nakon što je prethodno donesen novi Zakon o zaštiti potrošača.
Pravilnikom je propisano da se sezonsko sniženje odvija dvaput godišnje. Zimsko sezonsko sniženje započinje 27. prosinca, ljetno sniženje 1. srpnja, a oba mogu trajati najdulje 60 dana. Prema tome, ljetno sezonsko sniženje koje počinje u ponedjeljak trajat će tijekom srpnja i kolovoza. Ili do isteka zaliha.
Tijekom razodblja sezonskog sniženja trgovac je dužan istaknuti dvije cijene na artiklu – sniženu cijenu i najnižu cijenu istog proizvoda tijekom 30 dana prije početka sezonskog sniženja. Obje cijene moraju biti istaknute vidljivo i čitljivo kako bi kupcu bilo jasno o kolikom sniženju se radi u odnosu na redovnu cijenu.
To se, prema spomenutom Pravilniku, jedino ne odnosi na oglašavanje usluga i ugovore o pružanju usluga sklopljene izvan poslovnih prostorija i na daljinu.
Ako u 60 dana trajanja sezonskog sniženja trgovac ne proda svu robu koja je na popustu, može nastaviti s prodajom robe po najnižoj sniženoj cijeni sve do isteka zaliha ističući isključivo tu cijenu.
Za razliku od akcijskih prodaja i rasprodaja, sezonsko sniženje podrazumijeva prodaju proizvoda po istoj sniženoj cijeni i nakon isteka sezone, a do isteka zaliha. S tim da se nakon isteka 60 dana takva prodaja više ne smije reklamirati kao sezonsko sniženje.
To znači da trgovci odgovaraju za sve takve nedostatke u roku od dvije godine od dana kupnje, osim za proizvode s greškom.
Sve uočene nepravilnosti vezane uz sezonska sniženja, osobito lažno oglašena sniženja, kupci mogu prijaviti Tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata – osobno, pisanim putem na adresu Državnog inspektorata (Šubićeva 29, 10000 Zagreb) ili putem online obrasca za podnošenje prijave koji je dostupan na poveznici.