Premijer Andrej Plenković u utorak je nakon posjeta Brodogradilištu 3.maj gdje mu je direktor Edi Kučan predstavio stanje i planove za nastavak proizvodnje, izjavio da je ono što je čuo ohrabrujuće.
Plenković je izjavio da su on i ministri gospodarstva Darko Horvat, pravosuđa Dražen Bošnjaković te mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji su bili u njegovoj pratnji, iscrpno upoznati sa stanjem u Brodogradilištu te planovima kako dovršiti gradnju brodova, od kojih su dva u riječkom brodogradilištu, a jedan u pulskom Uljaniku.
Ocijenio je da postoji visok stupanj motiviranosti Uprave i radnika brodogradilišta da se ponovno pokrene proizvodnja i dovrše narudžbe, ali i nastavi s drugom fazom, nakon što se napravi plan koji će omogućiti deblokadu računa, pripremu proizvodnje, utvrđenje financijske konstrukcije za završetak brodova u partnerstvu s naručiteljima, a to je pronalazak strateškog partnera koji bi dugoročno, kroz proces preustroja, mogao održati brodogradnju u Rijeci na tržišnim osnovama.
“Cilj našeg angažmana je da se u ovom trenutku riješi nužno, a za otprilike dvije godine, koliko bi trajalo dovršenje brodova, uz pronalazak partnera omogući opstanak brodogradnje u 3. maju“, rekao je Plenković.
Na novinarsko pitanje ima li plan podršku ministra financija, Plenković je istaknuo da ima podršku premijera, a da tada i cijele Vlade.
Na pitanje kako pravno odvojiti 3. maj od Uljanika, Plenković je rekao da je cijeli postupak pravno, financijsko, ekonomsko i brodograđevno stručno pitanje te su uključena ministarstva financija, gospodarstva i pravosuđa kao i tvrtka Hrvatska brodogradnju-Jadranbrod.
Svaka od tih institucija, po njegovim riječima, ima svoju zadaću kako bi se pronašao pravno čvrsti okvir u kojem se u punoj mjeri može provesti prošlotjedni zaključak Vlade, a to je uključenje Vlade u nastavak proizvodnje u 3. maju.
Identitetsko pitanje
“3. maj je za Rijeku, kao i Uljanik za Pulu, identitetsko pitanje. Riječko brodogradilište postoji od 1905. godine, ima ogromnu tradiciju i iza sebe lijepu knjigu proizvedenih i isporučenih brodova“, istaknuo je.
Nije želio iznositi detalje planova i modela, navevši da će sve biti poznato nakon sjednice Vlade na kojoj će se to predstaviti. Kazao je da su ministarstva dobila zadaću raditi što brže na tim pitanjima.
Upitan ima li u 3. maju dovoljno radnika za nastavak proizvodnje, rekao je kako je dobio informaciju da je u 3. maju oko 740 radnika.
Upitan za komentira izjavu gradonačelnika Pule Borisa Miletića da je za radnike Uljanika i njihove obitelji zlonamjerna Plenkovićeva izjava da bi 3.maj opstao da nije bilo pozajmice Uljaniku, premijer je rekao da “Miletića već duže ne sluša”.
Direktor Brodogradilišta 3. maj Edi Kučan također nije želio iznositi detalje planova, istaknuvši da je sustav vrlo jednostavan – pokazatelji govore da će se dovršetkom brodova dobiti više nego što je uloženo, a to zadovoljava kriterije Europske komisije.
Naveo je da i sad radnici 3. maja rade, da ih je 35 u brodogradilištu Viktor Lenac, gdje intenzivno rade, u 3. maju se radi za tvrtku Vulkanmont a očekuje se i sklapanje ugovora za proizvodnju brodskih sekcija.
Kučan je naglasio da je u planu što prije krenuti u dovršetak izgradnje broda za prijevoz rasutih tereta za kanadskog naručitelja te broda za prijevoz kamiona i automobila.
Na sastanku i obilasku brodogradilišta bili su i primorsko-goranski župan Zlatko Komadina, koji je istaknuo da je bitno da se za brodove dobije više novca nego što se u njih uloži, te da se to mora učiniti ako se može, te zamjenik gradonačelnika Rijeke Marko Filipović.