Ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak, boravila je na Sveučilištu Sjever, na kojemu se održava sjednica Rektorskoga zbora.
“Mi se sigurno možemo pohvaliti našim sveučilištima, a drugo je pitanje mogu li biti bolja, možemo li svi osigurati bolje uvjete za naše znanstvenike, mogu li oni bolje sudjelovati u međunarodnim projektima, možemo li pripremiti zakonski okvir da se nagrađuju oni koji su najbolji”, rekla je Divjak, upitana da komentira situaciju na hrvatskim sveučilištima.
Podsjetimo, Sveučilište u Zagrebu nije ušlo među 500 najboljih svjetskih sveučilišta prema ovogodišnjoj Šangajskoj listi. Radi se o najpoznatijem rangiranju svjetskih sveučilišta, koje se objavljuje od 2003. godine. Na ovogodišnjoj listi, najbolje je ocjenjen Harvard, zatim Stanford i Cambridge.
Rekla je da je dobro da je sjednica Rektorskog zbora na Sveučilištu Sjever, ne bi li ga se više promoviralo. “Ako je institucija osnovana, studenti su ovdje, mi ćemo se truditi da oni imaju najbolje uvjete za rad”, rekla je Divjak.
Važno je da Rektorski zbor na dnevni red stavljaju određene točke, o međusobnoj suradnji, kadrovskoj politici i na koji način sveučilišta i ministarstva rade i preuzimaju odgovornost, ali i obveze, istaknula je ministrica. “Sigurno trebamo ne samo lobirati za više novca iz državnog proračuna, nego to ulaganje dolazi iz ukupnoga BDP-a, ne dolazi isključivo iz državnoga proračuna, dolazi iz gospodarstva i različitih fondova. Moramo gledati cjelovito, ako gledamo našu znanost, baziramo se na ulaganju koje dolazi iz državnog proračuna. I tu smo pri europskom začelju što se tiče drugih uvjeta financiranja”, rekla je Divjak.
Upitana je za školu, koja još nije izgradila sporsku dvoranu, jer se čeka rješavanje papirologije iz ministarstva. “Ja sam više puta rekla, ja ne mogu odgovorati što se događalo u posljednje 3 godine. U ovom trenutku investicija i cijeli projekt je na županiji, ministarstvo radi na tom projektu, a osigurana su sredstva iz državnoga proračuna. Papirologiju treba čim ranije riješiti, a sredstva su u državnom proračunu.
Moramo osigurati zakonodavni okvir, da se može provoditi gradnja škola, a da se projekti ne zaustavljaju. Osnivač, županije i gradovi su odgovorni za škole. U tom smislu treba ići dalje i razgovarati sa županijama i gradovima o svemu.