KBC Sestre milosrdnice: Pacijenti ocijenili kvalitetu usluge sa 4,45

Izvor: Nacionalno/Dražen Prša

Istraživanje o zadovoljstvu pacijenata kvalitetom usluge tijekom bolničkog liječenja u KBC-u Sestre milosrdnice završilo je s ukupnom ocjenom 4,45, a pacijenti su kao najvažnije parametre istaknuli sigurnost i pouzdanost u liječenju, rečeno je u srijedu na predstavljanju rezultata istraživanja u kojem su sudjelovala 564 pacijenta, koji su se od listopada 2016. do travnja ove godine liječili u 16 klinika KBC-a.

“Istraživanje je pokazalo da je ukupna ocjena bolnice na visokoj razini s ocjenom od 4,45. Također nam je važan pokazatelj da je sigurnost na visokoj razini, a na nekim klinikama i viša od onoga što su očekivali, pogotovo tamo gdje su pacijenti u životnoj opasnosti”, rekla je voditeljica Ureda za kvalitetu zdravstvene zaštite Vesna Čerfalvi.

Uočene slabosti pokazuju da treba poboljšati infrastukturu jer se osjeća potreba za novim suvremeno uređenim prostorima, što će vjerojatno prepoznati i Ministarstvo zdravstva, dodala je Čerfalvi.

To je prvo istraživanje kvalitete usluga u bolnicama, koje su radi unapređenja kvalitete i zadovoljstva pacijenata proveli Ured za kvalitetu KBC-a Sestre milosrdnice i tim sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta.

Neke KBC-ove zgrade kao iz 1846.

“KBC Sestre milosrdnice postoji od 1846. godine, a kada dođete u krug bolnice vidite da neke zgrade tako i izgledaju. Naravno da stručno pratimo sva zbivanja u modernoj medicini i pokušavamo, koliko nam dopuštaju financije, pratiti sve skupa i opremanjem, edukacijom i uvođenjem novih terapijskih i dijagnostičkih metoda”, kazao je ravnatelj KBC-a Mario Zovak.

Osoblju KBC-a važno je kako ih vide pacijenti, jesu li dovoljno dobri i mogu li poboljšati svoj odnos, pa je zato Ured za kvalitetu pokrenuo neovisno istraživanje o percepciji pacijenata. U istraživanju je primijenjena SERVQUAL metodologija, a pacijenti su upitnik popunjavali prilikom prijema i prije otpusta iz bolnice.

Ocjenjivali su pet dimenzija kvalitete usluge – pouzdanost, odgovornost, sigurnost, razumijevanje za korisnika i tzv. opipljive elemente, koji se odnose na prehranu, infrastrukturu i osoblje.

Pacijenti su najbolje ocijenili sigurnost, koju smatraju najvažnijom, a to je osobito izraženo na Klinici za kardiokirugiju, gdje je iskustvo pacijenata nakon boravka u bolnici bila puno bolje od njihova očekivanja prije ulaska u nju.

Kod ocjene pouzdanosti pokazalo se da je za većinu klinika i zavoda ona sukladna iskustvima pacijenata poslije liječenja, a rezultati su pokazali da postoji visoka razina suosjećajnosti djelatnika KBC-a za pacijente.

Po pitanju odgovornosti, koja uključuje problem listi čekanja i čekanja u ordinacijama, pacijenti su ocjenom pokazali da ima prostora za poboljšanja u organizaciji rada, a najslabiji rezultati vezani su uz prostor i prehranu, što ukazuje na potrebu novih ulaganja u izgradnju suvremenih bolničkih prostorija. HINA