Ina povećala profitabilnost; prihodi veći čak 34 posto

Ina Grupa u prvih je šest mjeseci ove godine ostvarila neto dobit bez jednokratnih stavki od 608 milijuna kuna, što je znatno više nego u istom razdoblju 2016. kada je ona iznosila 70 milijuna kuna, pokazuje financijsko izvješće te kompanije objavljeno u četvrtak.

Ukupni prihodi od prodaje Ina Grupe dosegnuli su 8,41 milijardu kuna, što je 34 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Prvenstveno je to rezultat viših prihoda od prodaje djelatnosti Istraživanje i proizvodnja te Rafinerije i marketinga, uključujući Trgovinu na malo.

EBITDA je u prvom polugodištu porasla za 168 posto, dosegnuvši 1,39 milijardi kuna, dok je neto dobit premašila 850 milijuna kuna, što je najbolji rezultat od prvog polugodišta 2011. godine, ističe se u priopćenju. Neto dobit pripisiva imateljima kapitala matice dosegnula je 861 milijun kuna, dok je u istom lanjskom razdoblju bila 23 milijuna kuna.

Povoljnije vanjsko okruženje uspjelo je nadoknaditi pad proizvodnje od 4 posto u djelatnosti Istraživanje i proizvodnja, što je rezultiralo porastom EBITDA od 26 posto u usporedbi s prvim polugodištem 2016., dodaje se.

U izvješću Ina navodi da su kapitalna ulaganja u prvom polugodištu ove godine, na koja je bitno utjecao drugačiji raspored ulaganja unutar poslovne godine, iznosila 520 milijuna kuna. Intenzivna investicijska kampanja očekuje se u drugoj polovini ove godine.

“Prvo polugodište 2017. godine pokazalo je zavidan rast Ininih rezultata u svim aktivnostima”, ocijenio je predsjednik Uprave Ine Zoltan Aldott u komentaru poslovnih rezultata. Istaknuo je i da je program povećanja učinkovitosti iz 2016. godine nastavio pokazivati vidljive rezultate u 2017., dok povoljno vanjsko okruženje donosi dodatno olakšanje.

“Zajedno, navedeno je dovelo do najniže razine zaduženosti u zadnjem desetljeću i dalo Ini sposobnost financiranja svih strateških projekata u nadolazećem razdoblju”, istaknuo je, između ostalog, Aldott te dodao kako je ovaj period olakšanja potrebno iskoristiti za daljnje jačanje tržišne pozicije i aktivnosti, s obzirom na to da je dugoročne prognoze teško stvarati, a volatilnost tržišta može se ponovno pokazati izazovom.