Hrvatska turistička zajednica (HTZ) prema Godišnjem programu za 2022. planira ukupne prihode od 311 milijuna kuna, što je devet posto više u odnosu na plan za 2021., a sve aktivnosti usmjerit će u daljnje pozicioniranje Hrvatske kao najpoželjnije i najsigurnije destinacije Mediterana te ostvarenje 90 posto turističkog prometa iz 2019.
Ističe to direktor HTZ-a Kristjan Staničić, koji na upit Hine o planovima i programu rada za 2022. napominje i da navedene ciljeve planiraju postići provedbom intenzivnih marketinških i PR kampanji, prilagođenih situaciji na svakom pojedinom tržištu.
U fokusu promocije će biti područja poput nautike, biciklističkog turizma, eno-gastronomije, prirode te aktivnog i zdravstvenog turizma, odnosno ona za kojima je u okolnostima pandemije najveća potražanja, naglašava Staničić.
Osim na domaće, promociju će HTZ u 2022. usmjeriti i na teritorijalno bliža tj. tradicionalno jaka tržišta, poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke, Italije i druga, dok će se od dalekih tržišta posebno fokusirati na tržište SAD-a.
“Još bolje rezultate na pojedinim tržištima planiramo ostvariti kroz širenje mreže predstavništava, a bude li uvjeta planiramo pokretanje procesa otvaranja novih ureda predstavništva HTZ-a u Ukrajini i Španjolskoj. Uz to, u 2022. će se izrađivati novi strateško marketinški i operativni plan hrvatskog turizma kao dugoročni strateški okvir koji će odrediti strategiju komuniciranja i smjernice za afirmiranje Hrvatske kao visokokvalitetne destinacije”, najavljuje Staničić.
Vezano za financijski plan za 2022., Staničić otkriva da se od ukupno planiranih prihoda HTZ-a od nešto više od 311 milijuna kuna, najviše uobičajeno očekuje od turističke pristojbe, oko 114 milijuna kuna, od članarine oko 31 milijuna kuna, dok planirana sredstva iz državnog proračuna iznose nešto više od 49 milijuna kuna.
Ostatak u razlici planiranih prihoda odnosi se, kako kaže, na druge izvore, odnosno prijenos sredstava te fonda za nedovoljno turistički razvijena područja i kontinent i fonda za udružene turističke zajednice.
“Za promociju ćemo u 2022. povećati sredstva za online oglašavanje i komunikaciju na društvenim mrežama, kao i za nastupe na sajmovima, koji se polako vraćaju, pa tako planiramo i nastupiti na najznačajnijim turističkim sajmovima u Berlinu, Londonu, Münchenu. Nastavit će se i provedba virtualnih Croatia Get2gether radionica, što je bilo uspješno i u 2021.”, iznosi direktor HTZ-a.
Na pitanje o iznosima prihoda od turističke pristojbe do 1. prosinca 2021., te od turističke članarina, i koliko je to u odnosu na 2020. i 2019., Staničić odgovara da je od turističke pristojbe, koja uključuje i pristojbe za noćenja na plovnom objektu, za nerazvijena područja te za udružene turističke zajednice, ostvareno oko 116,6 milijuna kuna prihoda.
U istom razdoblju prošle godine (2020.) po toj je osnovi ostvareno oko 55,5 milijuna kuna prihoda, dok je rekordne 2019. to bilo oko 174,8 milijuna kuna.
Oko prihoda od turističke članarine, Staničić ističe da je sredinom prosinca 2021. stanje tih prihoda, zajedno s prihodom od članarine za Fond za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent, te prihodom od članarine za Fond za udružene turističke zajednice, bilo 55,1 milijuna kuna, dok se prema projekcijama za 2022. po toj osnovi planira oko 50,8 milijuna kuna.
U 2021. udruženo oglašavanje s 40-ak europskih partnera
Za 2022. se planira i suradnja s domaćim i stranim partnerima, pri čemu Staničić, odgovarajući na pitanje s koliko je partnera i u kojem iznosu HTZ surađivao u 2021., iznosi da su oglašavanje tj. marketinšku suradnju dogovorili s 40-ak partnera prijevoznika i touroperatora s različitih, prvenstveno europskih tržišta.
“Za to je u proračunu planirano nešto malo manje od 14 milijuna kuna, a većina tih suradnji u 2021. se, kao i prijašnjih godina, odnosi na avioprijevoznike, među kojima su Ryanair, easyJet, Eurowings, LOT, Croatia Airlines i drugi. Zajedničko oglašavanje s touroperatorima provedeno je na tržištima Austrije, Beneluxa, Češke, Francuske, Italije, Njemačke, Poljske, Rusije, Ukrajine, Slovenije, Skandinavije i Velike Britanije”, dodaje Staničić.
I za ciljeve u 2022. važne epidemiološka slika, jasni protokoli, kvaliteta i atraktivnost ponude
Kada je u pitanju pandemija i s njom povezane razne protu-mjere, koje utječu i na putovanja, te što se oko toga može i planira za 2022., Staničić odgovora da “sve zacrtane ciljeve možemo ostvariti, ali da bi u tome uspjeli morat ćemo imati povoljnu epidemiološku sliku, jasne protokole prelaska granica, visok stupanj zdravstvene zaštite na razini destinacija s dovoljno testnih centara te naravno kvalitetnu i atraktivnu turističku ponudu”.
U tom smislu će HTZ tijekom godine raspisati i javne pozive, putem kojih će financijski podržati događanja i projekte koji privlače strane turiste i koji hrvatsku ukupnu turističku ponudu čine bogatijom.
Sve će se to jasno komunicirati i na tržištima, zbog čega uz klasične promotivne kampanje HTZ priprema i ciljane informativne kampanje, a i u 2022. se nastavlja zajednički projekt s Ministarstvom turizma i sporta “Safe stay in Croatia”, kojeg će i nadograditi, kako bi i turistima i nositeljima te oznake ponudili dodatni sadržaj i vrijednost koja će ih izdvajati od konkurencije.
“Iako ćemo tijekom cijele 2022. isticati sigurnost Hrvatske kao turističke destinacije, najveći dio svih aktivnosti ćemo provoditi tijekom predsezone, odnosno netom prije provedbe glavne pozivne kampanje. U svakom slučaju, pred nama je još jedna vrlo izazovna, ali vjerujemo uspješna godina za turizam”, zaključuje Staničić.