Još jedna državna tvrtka odlučila se počastiti novim voznim parkom.
Ovaj put to su Hrvatske ceste, tvrtka koja je jučer raspisala javni natječaj za nabavu vozila putem operativnog leasinga vrijednog 7,3 milijuna kuna. Kako je vidljivo iz natječajne dokumentacije, Hrvatske ceste nabavljaju si čak 42 osobna vozila, među kojima i tri nešto bolje limuzine, za koje iz javno dostupne dokumentacije nije jasno kome su konkretno namijenjene.
Ukratko, tri automobila prema propisanim specifikacijama trebala bi biti crne metalik boje, s automatskim mjenjačem, a naručitelji su propisali i kako nova vozila obavezno moraju imati sustav za detekciju umora vozača.
Riječ je o prilično izdašnom softveru koji u intervalima od pet sekundi prepoznaje umor ili pad koncentracije vozača pa ga zvučnim signalima upozorava da je vrijeme da malo predahne. Istu specifikaciju, međutim, naručitelji traže i kod dodatnih 14 osobnih vozila, među kojima su na leasing odlučili uzeti osam nešto slabijih limuzina te šest SUV-ova.
Preostalih 25 novih auta iz javnog natječaja otpada na 25 hatchback vozila. Slabije limuzine prema specifikacijama također bi trebale imati automatski mjenjač te biti crne metalik boje, ali su prihvatljiva vozila već s minimalno 150 konjskih snaga.
Kad su u pitanju najjeftinija vozila, za njih će, naime, od opreme biti dovoljan i samo sustav prepoznavanja pješaka te sustav za ispuhanu gumu, a specifikacijama je propisana minimalna snaga od 93 konja te bijela boja karoserije.
Sudeći prema procijenjenoj vrijednosti nabave, Hrvatske ceste nabavljaju vozila prosječne vrijednosti 174 tisuće kuna koje će koristiti putem leasinga sljedeće četiri godine, a pritom će snositi i sve troškove servisnog održavanja, registracije, tehničkih pregleda i osiguranja jer ovi troškovi nisu obuhvaćeni ugovorom. Hrvatske se ceste, prema podacima iz časopisa Lider, ponose i jednom od najvećih božićnica u 2017., a iznosila je 1500 kuna, piše Jutarnji list.