Prvi rezultati potrošnje u prosincu pokazuju da je, prema fiskaliziranim računima, blagdanska potrošnja iznosila oko 13,5 milijardi kuna, a što se sve našlo ispod bora pokazuje istraživanje HGK.
Najveći broj ispitanika na blagdanske je darove potrošio između 100 i 500 kuna (39%), a slijede ih oni koji su ove godine izdvojili između 500 i 1000 kuna (31%).
Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je tek 9%, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21% ispitanika. Bez obzira na raspoloživi budžet, 86% ispitanika dar je najčešće namijenilo članu obitelji i voljenoj osobi (54%).
Gotovo 40% ispitanika ovih blagdana ispod bora ostavilo je igračke, a uz igračke kupovala se i kozmetika (37%), zatim obuća i odjeća (36%) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25%).
Preko 16% ispitanika odabralo je neki ukrasni predmet, dok je elektroniku i uređaje poklonilo 13% ispitanika. Najveći broj ispitanika koji je odabrao elektroniku blagdanski budžet potrošio je na mobitele i popratnu opremu, gotovo 40%.
U kategoriji igračaka prednjače društvene igre, puzzle i slagalice s 30%, dok je u slučaju kozmetičkih proizvoda najčešći odabir bio proizvod za njegu tijela i lica (41%) ili parfem (30%). (Hina)