Na hrvatskim cestama bi se u idućih šest mjeseci trebalo naći više od 414 novih eko vozila, čiju nabavu je građanima putem javnog poziva s 12 milijuna kuna bespovratnih sredstava sufinancirao Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Rezultat je to provedenog javnog poziva Fonda, u sklopu kojeg je građanima na raspolaganju bilo 12 milijuna kuna bespovratnih sredstava. Najveći dio tog iznosa – 10,5 milijuna kuna će biti iskorišteno za kupnju 133 električna i jednog plug in električnog automobila, 935 tisuća kuna Fond je odobrio za nabavu 22 električna bicikla, dok će se s 520 tisuća kuna sufinancirati kupnja 56 električnih motocikala, priopćio je u utorak Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
U Fondu kažu kako će korisnicima koji su dostavili potpunu dokumentaciju naznačenu u javnom pozivu te svoj zahtjev predali u okviru raspoloživih 12 milijuna kuna, ovih dana stići odluka i ugovor o sufinanciranju koji se može konzumirati u roku od šest mjeseci.
“Nakon što se dostavi izvornik računa za vozilo, potvrda da je vozilo u cijelosti isplaćeno te preslik prometne dozvole, Fond će u roku od 30 dana korisniku isplatiti odobreni iznos poticaja koji, ovisno o vrsti kupljenog vozila može iznositi od pet do 80 tisuća kuna. U slučaju nabave vozila putem kredita ili financijskog leasinga Fondu se treba dostaviti predmetna preslika ugovora”, navode u Fondu.
Direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Dubravko Ponoš rekao je da Fond snažno podržava trend pojave elektrovozila na hrvatskim cestama, čemu u prilog govore i te brojke.
“Primjerice, 2017. godine u Hrvatskoj je registrirano 277 električnih osobnih vozila, a rezultati samo ovog javnog poziva već pretpostavljaju rast od 64 posto”, istaknuo je Ponoš te najavio skorašnji javni poziv za sufinanciranje eko vozila za tvrtke iz privatnog i javnog sektora vrijedan 13 milijuna kuna.
“Tvrtke će, osim za električne bicikle i motocikle te osobna vozila, moći dobiti poticaje i za putnička te teretna vozila kategorija M1–M3, N1-N3, koja će kao pogonsku tehnologiju moći koristiti i stlačeni prirodni plin (SPP) ili ukapljeni prirodni plin (UPP). Procedura prijave će biti vrlo slična kao i ona za građane. Navedena vozila će se sufinancirati od pet do maksimalnih 400 tisuća kuna, ovisno o vrsti vozila koja se nabavljaju”, istaknuo je Ponoš.
Iznos dodijeljenih sredstava neće moći prelaziti 40 posto Fondu opravdanih troškova, odnosno moguće je dobiti do 400.000 kuna po pojedinom korisniku. Osim vozila, prema riječima direktora Ponoša, Fond do konca godine planira poticati i ostale elemente cjelovitog razvoja održivog prometa, poput mjera energetske učinkovitosti u gradskim prometnim sustavima, tečajeva eko vožnje te postavljanja punionica za električna vozila.