U sklopu informatizacije zdravstva, elektronički karton (eKarton) uveden je do sada u 25 bolnica, a riječ je o tehnološkom rješenju koje objedinjava podatke za svakog pacijenta – od detalja liječničkih pregleda preko nalaza, uputnica, otpusnih pisama do izdanih recepata.
Novi alat podrazumijeva komunikaciju između bolnica, a otpusno pismo i specijalistički nalazi mogu putem eKartona dijeliti između svih zdravstvenih dionika, rekli su Hini u Ministarstvu zdravstva.
Uz navedeno, otvaranjem eKartona liječnici mogu vidjeti sve ostale relevantne podatke, od kroničnih stanja, alergija, cjepnog kartona do trenutno aktivne terapije svakog pacijenta.
U proteklih mjesec dana napravljena je edukacija i implementacija eKartona u 25 bolnica što će uvelike olakšati administrativni dio posla, omogućiti efikasniju preraspodjelu vremena, smanjiti gužve u čekaonicama, a pacijentima osigurati viši standard zdravstvenih usluga i bolju interakciju sa zdravstvenim sustavom, poručuju iz Ministarstva.
Uz to planirano je proširenje usluga za interoperabilnu razmjenu medicinskih snimki, laboratorijskih rezultata, otpusnih pisama, a kasnije i cjelovitih zdravstvenih zapisa. Osim eRecepta, eUputnice, eNaručivanja, na Centralni zdravstveni informatički sustav (CEZIH) šalju se izvještaji nakon svake posjete liječniku primarne zdravstvene zaštite koji sadrže dijagnoze, pružene postupke, propisanu terapiju, propisane uputnice kao i podatke o bolovanju.
Simulacija eKartona nedavno je prezentirana Inicijativi mladih liječnika koji u svojim zahtjevima posebno ističu informatizaciju zdravstva.
“Pozitivno smo iznenađeni navedenim projektom i smatramo da ćemo njime postići boljitak u pogledu komunikacije sa sustavom za većinu pacijenata, a i liječnika”, rekao je Hini Fran Stjepan Naranđa iz Inicijative.