Da li ima razloga dovoditi u pitanje regularnost lige

Daliibor Veseljak

Piše: Dalibor Veseljak

Sportsko klađenje je postalo među nogometnom publikom kao dio folklora ako se sve gleda površno i u tome nema ništa loše jer je kladiteljima još zanimljivije pratiti utakmice.

Ako se zagrebe ispod površine klađenje je opasna ovisnost ništa manja nego ona o narkoticima ili alkoholu. Postoje mnoge klinike koje liječe tu ovisnost jer ona razara obitelji. Kako se u klađenju okreće ogroman novac tako su i kladionice postale sponzori nogometnih klubova od slabijih do najvećih svjetskih klubova kao što su AC Milan i Real Madrid koji su na svojim dresovima nosili reklame sportskih kladionica. Kladionice su bile jako zastupljene i u Portugalskoj ligi gdje je među kladiteljskom populacijom vladalo mišljenje da ima jako čudnih rezultata u tom periodu.

Vremenom su se tim problemom počele baviti i vlade pa je tako u Španjolskoj od sezone 2021/2022 potpuno zabranjeno reklamiranje istih što je na početku sezone čak pet klubova bili bez reklame na dresovima.

Gledajući tkz. lige petice u koje spadaju prvenstva Engleske, Španjolske, Njemačke, Italije i Francuske od 98 klubova u elitnom rangu takmičenja samo njih devet nema imena sponzora na dresu.

Prema istom izvoru njih 13 nosi imena kladionica na svom dresu od toga devet Engleskih i četiri Francuska.
Kako stoje stvari kod nas?

Od ove sezone dresove četiri kluba iz 1.HNL ima na svom dresu imena kladionica. Dinamo je jedini klub koji ima kao generalnog sponzora PSK (Prva sportska kladionica) na prsima svog dresa, Hajduk ima sponzora Supersport kladionicu i njihovu reklamu na stražnjem dijelu dresa dok Lokomotu sponzorira Germania kladionica kao i Goricu Admiral bet.r

Među kibicima već to može probuditi sumnju u regularnost utakmica jer i ovako se puno priča ali na sreću bez prave istine o tkz. namještenim utakmicama.
Površni pratitelji su mogli primijetiti da Dinamo u kvalifikacijskim utakmicama za Ligu prvaka ove sezone u utakmicama na Islandu i nakon toga protiv Legie iz Poljske nisu imali reklamu na dresu što je za neupućene bilo čudno ali u tim zemljama je zabranjeno reklamiranje kladionica. Isto je viđeno i prošli tjedan na utakmici Euro lige između domaće Seville i Dinama.

Kako je danas na službenim stranicama HNS izašlo priopćenje da su prodana tv prava za 1.Hnl u iznosu od 9 miliona eura godišnje Hrvatskom telekomu za naredne četiri godine ali uz dodatak da će se od sljedeće sezone naša elitna liga zvati Supersport prva liga što će istoimena kladionica plaćati 1,5 mijijuna eura godišnje i još 500.000 eura na ime pravao za korištenje naše lige u ponudi iste te kladionice. Na četverogodišnjem nivou to je 44 miliijuna eura što će jako dobro doći klubovima u punjenju prroračuna.

Dalibor Veseljak