Ulaganja u željezničku infrastrukturu od 1,5 milijardi eura, trenutačno su najveći investicijski ciklus u prometu, rekao je za posjeta Sisku ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Dio ulaganja u željeznicu predstavlja i obnova željezničke pruge od Zagreba preko Siska do Novske i obnova sisačkog željezničkog kolodvora. S tim projektom Butković se upoznao za vožnje vlakom od Velike Gorice do Siska, te razgledavanjem željezničkog kolodvora, koji je pred otvaranjem.
“Vrijednost 25 kilometara već obnovljene pruge je 250 milijuna kuna. Obišli smo i obnovljenu zgradu željezničkog kolodvora u Sisku, ukupne vrijednosti 65 milijuna kuna. Ti su se radovi malo odužili, ali glavni su razlog arheološka istraživanja i drago mi je da će uz obnovljenu zgradu, koja zaista lijepo izgleda, biti prezentiran i dio naše povijesti. Tako će se korisnici sisačkog kolodvora upravo ovdje upoznati s dijelom istraživanja i povijesti antičkog doba. Većim dijelom dionice između Zagreba i Siska prometovali smo 140 kilometara na sat, što je prizor koji se kod nas rijetko vidi. Po završetku obnove na još 25 kilometara pruge, koja ide svome kraju, vjerujem da će se od Siska do Zagreba stići za 40 minuta, uključujući stajanja”, rekao je Butković.
Ministar je spomenuo i ulaganja u cestovnu infrastrukturu na sisačkom području, gdje je jedan od važnijih projeketa izgradnja novog Odranskog mosta na prilaznici autocesti Zagreb – Sisak, u vrijednosti 80 milijuna kuna. Kako je rekao, već zaključen natječaj i 12. veljače su otvorene ponude, pa će Hrvatske ceste uskoro donijeti odluku o izboru izvođača.
Kada je riječ o nastavku izgradnje autoceste Zagreb – Sisak od Lekenika do Siska, Butković je napomenuo kako je prednost dana 5c koridoru do mađarske granice, koji će se financirati preko EBRD-a. Za taj su projekt ponude otvorene prošli tjedan, a tek nakon toga će se prići projektu završetku autoceste za Sisak.
Na radnom sastanku u sjedištu Sisačko-moslavačke županije, bilo je riječi i o drugim prometnim projektima, kao što je izgradnja drugog kolosjeka željezničke pruge Sisak – Zagreb, izgradnja novog mosta preko Kupe, završetak obnove mosta preko Save u Galdovu, modernizaciji državnih i županijskih cesta, izgradnja kutinske obilaznice te drugim projektima.