Državne potpore za plaće idu dalje, provjerite ima li vaša tvrtka pravo na pomoć

Od utorka poduzetnici ugroženi koronakrizom mogu podnositi prijave za očuvanje radnih mjesta po novim kriterijima koji će važiti do kraja godine.

Nova pravila za potpore koje odobrava Hrvatski zavod za zapošljavanje vrijede u razdoblju od rujna do prosinca. Prijave za isplatu zaprimaju se svaki mjesec, a rok predaje je 30 dana s početkom 15. u mjesecu.

Potpora obuhvaća naknadu plaće u neto iznosu od 4000 kuna (za radnika koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio za radnika koji radi skraćeno) te naknadu doprinosa za mirovinsko osiguranje za drugi mirovinski stup u iznosu do 250 kuna. Poduzetnici koji imaju pravo na potporu za naknadu plaće podijeljeni su u tri kategorije.

Prva obuhvaća osam skupina djelatnosti najteže pogođenih posljedicama koronakrize. Riječ je o ugostiteljstvu i turizmu, prijevozu i skladištenju, kreativnim, umjetničkim i zabavnim djelatnostima, uslužnim djelatnostima u vezi sa zračnim prijevozom, djelatnostima organizacije kulturnih, sportskih i poslovnih događaja, prevoditeljskim djelatnostima te ostalim uslužnim djelatnostima (pranje i kemijsko čišćenje tekstila i krznenih proizvoda), piše Tportal.

Uvjet za dobivanje potpore je pad prihoda od najmanje 60 posto. Poslodavci koji predaju zahtjev trebaju dokazati da su u mjesecu koji prethodi onome za koji traže potporu imali pad prihoda za najmanje 60 posto u odnosu na isti mjesec 2019., i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.

Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda od 60 posto u drugom tromjesečju 2020., u odnosu na drugo tromjesečje 2019. godine, ako traže potporu za rujan. Za potpore za listopad, studeni i prosinac trebaju dokazati pad prihoda u trećem tromjesečju 2020. u odnosu na treće tromjesečje 2019.

Druga kategorija obuhvaća sve poslodavce, neovisno o djelatnosti, kojima je onemogućeno poslovanje odlukama Stožera civilne zaštite ili kojima je na bilo koji način ograničen rad (skraćeno radno vrijeme, smanjen broj posjetitelja i sl.). Poslodavci iz ove kategorije imaju pravo na potporu u iznosu do 2000 kuna po radniku ako zbog odluke Stožera civilne zaštite nisu mogli poslovati do 14 dana u mjesecu, odnosno do 4000 kuna po radniku ako nisu mogli poslovati dulje od 14 dana.

Poslodavci kojima je onemogućen rad ne trebaju dokazivati pad prihoda od 60 posto, dovoljno je da dostave odluku Stožera koja se odnosi na njihovo poslovanje. Poslodavci kojima je odlukom Stožera rad ograničen moraju dokazati da su imali pad prihoda od najmanje 60 posto.

Treća kategorija su poduzetnici koji zapošljavaju do 10 radnika (mikropoduzetnici), neovisno o djelatnosti. Oni imaju pravo na potporu od 2000 kuna po radniku plus 125 kuna doprinosa za drugi mirovinski stup ako dokažu da im je prihod pao više od 50 posto. Ako im je rad u jednom mjesecu zabranjen duže od 14 dana odlukom Stožera, imaju pravo na potporu od 4000 kuna i ne trebaju dokazivati pad prihoda, piše Tportal.

Poslodavcima kojima HZZ odobri potporu novac će biti isplaćen do zadnjeg dana u mjesecu za prethodni mjesec, a najkasnije po dostavi dokaza o isplaćenoj zadnjoj plaći, PDV obrasca ili drugih zakonskih dokumenata.

Po riječima premijera Andreja Plenkovića, sve te mjere do kraja godine zajedno će koštati oko 800 milijuna kuna i financirat će iz državnog proračuna, ali dio sredstava bit će kompenziran iz europskih fondova, i to dijelom iz postojeće financijske perspektive, a dijelom iz zajmova programa SURE te iz budućih programa, primjerice Fonda za oporavak i otpornost.

Detaljne informacije o aktualnim potporama za očuvanje radnih mjesta možete pogledati ovdje.