Nedavni skandal kada Airbus 320 Croatia Airlinesa zbog bure nije mogao sletjeti u Dubrovnik, a ni vratiti se u Zagreb jer je u tamošnjoj zračnoj luci spasilačko-vatrogasna razina (RFF) bila spuštena na kategoriju 4, razotkrila je još jednu nevjerojatnu činjenicu.
Zrakoplov s putnicima tog je 17. lipnja morao na koncu sletjeti u Rim, jer spomenuta Kategorija 4 koja je na snazi od 22 do 4 sata ujutro znači da je noću u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb moguć isključivo prihvat zrakoplova kraćih od 24 metra.
Drugim riječima, noću u zagrebačku zračnu luku može sletjeti jedino Vladin zrakoplov, luksuzni Chalenger 604 koji je dug 21 metar, piše Slobodna Dalmacija.
Za to je kriva nebriga hrvatske Vlade koja je u više navrata i mimo zakona izmjenama koncesijskog ugovora pogodovala francuskom koncesionaru u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb, piše također Slobodna Dalmacija.
To znači da je MZLZ ‘Franjo Tuđman’ u vremenu od 22 do 4 sata, kada je na snazi RFF Kategorija 4, zatvoren za sve zrakoplove Croatia Airlinesa i većinu drugih kojima bi, dok su u hrvatskom zračnom prostoru, noću mogla zatrebati alternativa za tehničko ili prinudno slijetanje.
Prema Zborniku zrakoplovnih informacija, spasilačko-vatrogasna kategorija može se podići i na kategoriju 9, ali tek na zahtjev koji treba uručiti 24 sata ranije da bi operator aerodroma osigurao potrebno ljudstvo. U Croatia Airlinesu kažu da su u više navrata upozoravali operatora zagrebačkog aerodroma na taj problem.
Time, zapravo, odgovornost za nedavne nevolje putnika Croatia Airlinesa na letu OU664 leži na državi, točnije Ministarstvu prometa, koje nije uspostavilo kvalitetan nadzor nad koncesijskim ugovorom i time pogodovalo francuskom koncesionaru MZLZ ‘Franjo Tuđman’.