U krugu tvrtke Flammifera u Ozlju nekoliko jedinica lokalne samouprave i javna i dobrovoljna vatrogasna društva preuzeli su u ponedjeljak 16 novih višenamjenskih vatrogasnih vozila s cisternama obujma 7000 litara, s tim da su vozila i dalje u državnom vlasništvu i po potrebi mogu biti preraspoređena na ugrožena mjesta diljem Hrvatske, rekao je tijekom primopredaje državni tajnik Ministarstva gospodarstva za robne zalihe Damir Juzbašić.
Vrijednost vozila je oko 24 milijuna kuna i to je nastavak posla koji je počelo Ministarstvo zaštite prirode i energetike, a nastavit će se po mogućnostima Ravnateljstva za robne zalihe jer su potrebe velike, rekao je Juzbašić, ističući kao primjer nedavno onečišćenje vodovoda u Slavonskome Brodu.
Tada je u roku od 24 sata deset cisterni izašlo na teren, a u roku od 48 sati građanima i institucijama bilo je isporučeno čak 600.000 litara pitke vode, što nijedna lokalna sredina u takvoj ugrozi ne bi mogla sama bez uključivanja Državne uprave za zaštitu i spašavanje kao nositelja aktivnosti te Ravnateljstva za robne zalihe sa svojim vozilima.
Prije primopredaje vozila i potpisivanja ugovora o njihovu korištenju održan je sastanak predstavnika Ministarstva gospodarstva, Centra za vozila Hrvatske, koji je vlasnik tvrtke Flammifera iz Ozlja, te predstavnici Zieglera d.o.o. iz Zagreba i njihova pogona u Kutini. Na sastanku je direktor Flammifera Goran Žugec rekao da su oni proizveli osam tih višenamjenskih vozila s cisternom, koliko i Ziegler, te da je riječ o projektu kojim se nastoji poboljšati opremljenost vatrogasnih postrojbi čiji se vatrogasci “nesebično izlažu svoj život opasnostima u borbi protiv vatre i drugih nepogoda”.
Predsjednik Nadzornog odbora Flammifera general Mladen Markač najavio je da nastavak gradnje vatrogasnih plovila po konstrukciji vlastitoga Konstrukcijskog biroa s 12 inženjera te u suradnji s domaćim fakultetima. Razvijena je tako vatrogasna brodica za gašenje požara u starim gradskim jezgrama dalmatinskih gradova, u koje zbog uskih ulica standardna vatrogasna vozila ne mogu ući, a s tih će se brodica sustavom crpki i crijeva moći ući u sve kale.
Osim toga, konstruirane su još dvije vrste brodica, jedna na vlastiti solarni pogon za 12 osoba, i to nepotopiva, specijalno za vode nacionalnih parkova i parkove prirode, te brod za produbljivanje pješčanoga morskog dna i uklanjanje naplavina, sprudova koje nanesu rijeke, te za gradnju pješčanih plaža od tog materijala, istaknuo je Markač.
“Dio certifikata već je ishodovan, drugi će dio uskoro biti, a to znači da ćemo imati dokumente da su naši proizvodi potpuno sukladni standardima Europske unije te spremni za izvoz u cijeli svijet”, rekao je, ističući kao primjer nedavni izvoz nekoliko vatrogasnih brodica u Kongo.
Flammifer sa svojih 60 djelatnika, rekao je Markač, ne radi velike serije, već specijalna vozila i nadogradnje, te za policiju i vojsku i za sve subjekte koji trebaju sustave veza.
Glasnogovornica Ministarstva gospodarstva Veronika Tolj istaknula je kako je po Zakonu o robnim zalihama razmještaj njihovih specijalnih vozila tajna te da javnost nije mogla doznati kamo će danas isporučena vozila biti upućena. Dodala je kako se zna da dio ide na kontinent, a dio u priobalje.