Uprava tvrtke Nestle, najvećega svjetskog proizvođača pakirane hrane izvijestila je da će do 2020. u svojim proizvodima koristiti samo jaja od kokoši iz slobodnog, a ne iz kaveznog uzgoja, ubrajajući se na taj način u proizvođače hrane koji vode računa o dobrobiti životinja.
Švicarska tvrtka, među čijim su proizvodima sladoledi, majoneze i slatkiši u kojima se koriste jaja, istaknula je da do 2020. želi uvesti promjenu u europskim zemljama i u Sjedinjenim Državama, a do 2015. i u ostatku svijeta.
Glasnogovornik tvrtke kazao je da će odluka tvrtke pozitivno utjecati na desetke milijuna kokica diljem svijeta.
Konkurentske tvrtke poput Kraft Heinza, Conagre i Mondeleza Internationala te lanaca poput McDonald’sa, Wal-Marta i 7-Eleven ranije su najavile istu promjenu u poslovanju.
Francuska tvrtka za proizvodnju prehrambenih proizvoda Sodexo, koja se bavi dostavom hrane umirovljeničkim domovima i vojnim bazama, u kolovozu je izvijestila da do 2025. kani isporučivati isključivo jaja iz slobodnog uzgoja.
I neke vlade razmatraju donošenje zakona čiji je cilj zaštititi kokoši nesilice tako što će im se omogućiti više prostora za slobodno kretanje.
Pravila američke države Kalifornije nalažu da kokoši, svinje i telad moraju biti u mogućnosti uspraviti se i leći, odnosno u potpunosti ‘protegnuti’ udove u kavezima u kojima borave.
Za neupućene ovo su razlike u načinu uzgoja kokoši nesilica:
Kavezni (baterijski) uzgoj – kokoši su nagurane u kaveze, ne mogu se micati i tretira ih se poput strojeva.
Podni uzgoj – kokoši nisu u kavezu, mogu se slobodno kretati unutar prostorije, no ne mogu izaći van na svježi zrak.
Slobodan uzgoj – kokoši su slobodne i imaju pristup vanjskim prostorima. (Hina)