Novi spot HTZ-a s poznatim sportašima i umjetnicima jako je dobro primljen na stranim tržištima, kojima je i namijenjen, i u 48 sati imao je 3,6 milijuna pregleda, što nije imao nijedan spot HTZ-a do sada, istaknuli su u petak ministar turizma Gari Cappelli i direktor Glavnog ureda HTZ-a u Kristjan Staničić.
“Spot je definitivno sjajan i za razliku od prije sada, uz prirodne ljepote i poznate hrvatske lokacije, predstavlja i svjetski poznate sportaše i umjetnike. Treba znati i da je spot napravljen za inozemstvo i strana tržišta, s kojih smo ovih dana već dobili sto postotnu potporu i zadovoljstvo viđenim, što potvrđuju i brojke da je u 48 sati spot imao 3,6 milijuna pregleda, što je do najviše do sada”, istaknuo je Cappelli koji je, kao i Staničić, kritike na novi spot HTZ-a komentirao na pitanje novinara nakon sastanka u Zračnoj luci Rijeka, na otoku Krku.
Novi spot Hrvatske turističke zajednice (HTZ), koji je snimljen za 700 tisuća kuna i premijerno predstavljen u utorak u Londonu na Svjetskoj turističkoj burzi WTM, izazvao je i niz negativnih reakcija i kritika, uz pitanja zašto nekih krajeva Hrvatske nema u spotu. Tako su iz Rijeke, ali i šire s Kvarnera u javnim pismima zamjerili što Rijeke, kao Europske prijestolnice kulture 2020., Kvarnera, Opatije, Gorskog kotara i drugih mjesta nema u spotu te zatražili da se to ispravi, a slično su reagirali i iz Čakovca i Varaždina, zamjerajući da u spotu uopće nema sjeverozapadne Hrvatske pa tako primjerice ni varaždinskog Špancirfesta niti drugih detalja iz tih krajeva.
Neki su, pak, zamjerili što HTZ u novom spotu koristio istu glazbu kao IDS u političkoj kampanji, no ima i dosta pozitivnih komentara na društvenim mrežama putem kojih je spot i objavljen, kao i u samom turističkom sektoru.
Inače, i do sada je gotovo uvijek bilo kritika i nezadovoljnih s promo spotovima HTZ-a, primjerice iz vremena dok je direktor Glavnog ureda HTZ-a bio Niko Bulić da u jednom spotu uopće nije bilo Slavonije i Baranje, da je u spotu s Anom Rucner prije ulaska Hrvatske u EU bilo previše nekih krajeva, a nekih uopće ne, itd. “Ako ćemo od sto posto reći da je deset posto nezadovoljno spotom, onda tvrdim da smo napravili najbolji spot do sada”, rekao je ministar Cappelli odgovarajući danas na pitanja novinara o nezadovoljstvu novim spotom. Cappelli tvrdi i kako nije točno da u spotu nema Kvarnera i Gorskog kotara, jer ima, ali i da “nije bila poanta da se u spotu prikazuju svi dijelovi zemlje, jer bi tada trajao 45 minuta, nego da se s poznatim ljudima u svijetu promovira Hrvatsku”.
Direktor HTZ-a kaže kako se može raspravljati o tome što nekih krajeva zemlje nema u kadrovima spota te najavljuje kako će se spot koristiti u isječcima za pojedine vrste turističkih proizvoda i krajeve zemlje. “Spot traje tri minute i više ćemo koristiti njegove isječke za pojedine ponude. Ako budemo radili spot za zdravstveni turizam, a radit ćemo, sigurno u njemu nećemo zaobići mjesta i gradove poput Opatije, Lošinja, ali i Daruvarskih i drugih toplica i sličnih destinacija. Slično ćemo raditi spotove i za druge oblike ponude, poput kongresnog turizma i drugih”, najavio je Staničić.
U ‘popravljanje’ u nekim budućim spotovima vjeruje i, kako je novinarima sam kazao, župan primorsko-goranski Zlatko Komadina, koji je kazao da je tu očito sada “međunarodno zadovoljstvo i domaće, lokalno nezadovoljstvo”. “Jasno je da se ne može sve uključiti u jedan film, ali neke su činjenice neosporne – da je hrvatski turizam rođen u Opatiji, na Kvarneru, da će Rijeka biti Europska prijestolnica kulture 2020.”, kazao je Komadina.
Cappelli i Staničić sudjelovali su na sastanku u Zračnoj luci Rijeka/Krk, na kojem se razgovaralo o razvoju te luke i mogućnostima novih letova pa i u zimskom razdoblju. Na upite novinara, Staničić je objasnio da se od 30 milijuna kuna, koliko je HTZ ukupno predvidio za udruženo oglašavanje, oko šest milijuna kuna odnosi na ‘partnerstva’ za zračnu luku Rijeka/Krk. Za tu je zračnu luku, a javni poziv za strateško udruženo oglašavanje je još uvijek otvoren, HTZ-u do sada stiglo kandidatura u vrijednosti pet milijuna kuna, i to zračnih prijevoznika Ryanair, Eurowings i Norvegian Air.
“Osobno ću još oko toga razgovarati i s Croatia Airlinesom jer se tamo promijenila uprava, a zanima nas da Rijeka/Krk dobije bar dvije-tri zimske linije, o čemu već razgovaramo i za 2019. s nekoliko prijevoznika da imaju možda bazu na Krku”, poručio je Staničić.