Ne želite da vas Facebook toliko prati? Evo što trebate odmah aktivirati

Pixabay

Jedan od alata za smanjenje Facebookovog sustava za praćenje korisnika diljem interneta nalazi se skriven unutar postavki same stranice. Ako imate profil na Facebooku, obavezno ga aktivirajte.

Ako koristite internet, vjerojatno znate da vas Meta i Facebook nastoje pratiti kamo god išli. Ono što možda ne znate jest da se u samom Facebooku krije alat kojim možete ograničiti podatke koje stranice dijele s platformom te pratiti kojim informacijama mogu pristupiti aplikacije treće strane.

Uz značajku za privatnost možete očistiti povijest aplikacija i web stranica koje su dijelile vaše podatke. Također možete ugasiti ‘buduće aktivnosti izvan Facebooka’, odnosno ‘Future Off-Facebook Activitiy’ te Facebooku narediti da prestane dijeliti informacije vezane uz vaš račun. Također možete točno izabrati s kojim kompanijama želite prestati dijeliti vaše aktivnosti, piše tportal.

Kako izabrati što stranice dijele s Facebookom?
Ako uđete u poslovne alate Facebooka, moći ćete vidjeti koje su informacije aplikacije i stranice poslale kompaniji. Od tamo možete te informacije počistiti i isključiti ‘buduće aktivnosti izvan Facebooka’. Ovo ćete moći koristiti za sve aplikacije i stranice, što znači da nakon vaše intervencije one neće smjeti dijeliti vaše aktivnosti sa Facebookom.

Kako biste počeli, odite u Settings & Privacy > Settings > Off-Facebook Activity. Tamo možete vidjeti aktivnosti izvan Facebooka, počistiti svu povijest i odspojiti sve buduće aktivnosti na vašem računu.

Što se desi nakon što isključite Off-Facebook Activity?
Nakon što alatom ‘počistite’ aktivnosti, Facebook će maknuti informacije o vama koje stranice izvan Facebooka koriste.

Drugim riječima – Facebook neće znati koje ste stranice posjetili i što ste gledali, a vi na njima nećete više dobijati personalizirane reklame.

Može li se napraviti više?
Ako želite ograničiti koje reklame vidite, a koje ne, odite u postavke na telefonu ili računalu birajte postavke za reklame, odnosno Ad Preferances.

Pod stavkom Advertisers and Businesses možete jasno vidjeti koji oglašivači koriste vaše informacije za personalizirane reklame na Facebooku. Ako birate kompaniju i odlučite sakriti reklame, nećete vidjeti reklame od te kompanije. Također možete ući u postavke reklama, odnosno Ad Settings te isključiti reklame temeljene na podacima partnera, reklamama temeljenima na vašoj aktivnosti na Facebookovim uslugama koje vidite po svuda te reklame koje uključuju vaše aktivnosti na društvenim mrežama. Ovime, doduše, nećete izbrisati podatke te ćete dalje vidjeti isti broj reklama. Značajka Off-Facebook Activity najbolji je način obuzdavanja širenja vaših podataka.

Ako koristite iPhone, uključite značajku App Tracking Transparency koja od vas traži dozvolu prije nego što aplikacije poput Facebooka mogu vaše podatke koristiti za ciljane reklame, zaključuje Cnet, prenosi tportal.
Nacionalno/N1.