Vlada je u petak utvrdila prijedlog strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine te donijela Strategiju razvoja željezničkog sustava Republike Hrvatske do 2032. godine, a u oba dokumenta planiraju se značajna ulaganja u te sektore.
“Želimo postići ravnotežu između tri elementa održivosti: ekonomskog, socijalnog i ekološkog”, rekla je predstavljajući strategiju održivog turizma ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
Strategija je prema njezinim riječima izrađena u suradnji s predstavnicima ključnih dionika hrvatskog turizma, ministarstava i drugih relevantnih institucija.
U izradu su bili uključeni i predstavnici lokalne zajednice i brojni građani koji su se uključili sudjelujući u anketnom istraživanju.
Identificirano je deset ključnih izazova hrvatskog turizma: vremenska i prostorna neujednačenost, utjecaj turizma na okoliš i prirodu, međuodnos turizma i klimatskih promjena, prilagodba ubrzanim tehnološkim promjenama u turizmu, kvaliteta života i dobrobit lokalnog stanovništva, nedostatni ljudski potencijali u brojnosti i kvaliteti, neadekvatna struktura i kvaliteta smještajnih kapaciteta, nepovoljno poslovno i investicijsko okruženje, nedovoljno učinkovit zakonodavni i upravljački okvir, utjecaj kriza na turizam te promjene ponašanja i potreba turista.
Strategija ima četiri glavna cilja, od kojih je prvi razvoj cjelogodišnjeg turizma i njegovog regionalnog uravnoteženja, što znači smanjenje njegove velike sezonalnosti (najveće na Mediteranu), odnosno da se odvija i izvan ljeta te i na kontinentu.
Drugi cilj je turizam uz očuvan okoliš, prostor i klimu, u čemu se uz ostalo trebaju konzultirati, pa i mijenjati prostorni planovi, dok je treći cilj konkurentniji i inovativan turizam s boljim rješenjima ljudskih potencijala i strukturom smještaja, a ne kao sada kada u smještaju dominira sa 60 posto kapaciteta obiteljski/privatni smještaj. To traži i povoljnije poslovno i investicijsko okruženje te prilagodbu brzim tehnološkim promjenama i razvoj tzv. pametnih destinacija.
Četvrti cilj je otporan turizam s učinkovitijim zakonodavnim i upravljačkim okvirom, uz unapređenje sustava turističkih zajednica i praćenja podataka sa turističkim satelitskim računom, uključivanjem u EU sustav podataka i drugo.
Na temelju Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine izradit će se Nacionalni plan razvoja održivog turizma do 2027. godine koji će sadržavati operacionalizaciju prioritetnih područja kroz konkretne mjere.
Za ostvarivanje strateških ciljeva, iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti osigurano je 1,25 milijardi kuna za privatni turistički sektor i 930 milijuna za javnu turističku infrastrukturu, a kroz višegodišnji financijski okvir dodatnih 1,3 milijarde kuna.
Butković: Slijedi desetljeće velikih ulaganja u željeznicu
Obrazlažući donošenje strategije razvoja željezničkog sustava Republike Hrvatske do 2032. godine, ministar prometa Oleg Butković rekao je da će sljedeće desetljeće biti “potpuno posvećeno modernizaciji i restrukturiranju i razvoju željezničke infrastrukture, poboljšanju usluga prijevoza i unapređenju sigurnosti.
Riječ je, kaže o složenom sustavu – prugama ukupne duljine 2.617 kilometara, upravljanju a 546 kolodvora i stajališta, 109 tunela, 543 mosta itd.
Tri su strateška ciljevi utvrđena u dokumentu. To su održiv i konkurentan; integriran i intermodalan te siguran i dostupan željeznički sustav.
Utvrđeno je i 13 prioriteta, među kojima su modernizacija mreže i voznog parka, financijska održivost željezničkih društava, poboljšanje utjecaja željeznice na okoliš, poboljšanje konkurentnosti i sigurnosti željezničkog prometa itd.